Commerciële fotografie en sociale media: waar werkt het, waar faalt het

Commerciële fotografie, Product fotografie

Commerciële fotografie en sociale media

Het is niet gemakkelijk om ons voor te stellen hoe de wereld eruitzag zonder sociale media. Sociale media zijn een belangrijk onderdeel van het leven van mensen geworden en een onmisbaar onderdeel van de ontwikkeling van elk merk. De verwachtingen van fotografie veranderen snel op Instagram, Facebook en andere platformen. En we weten dat het niet eenvoudig is om te jongleren met het beheren van een marketingplan. Dus vandaag waagt Pixelsolutions zich in dit fenomeen door ons perspectief te delen als fotografie professionals aan de ontvangende kant van de veranderende eisen van onze klanten. Dit artikel bespreekt de meerdelige evenwichtsoefening van visuele productie op sociale media, waaronder:

  • Authenticiteit versus geperfectioneerde producties
  • Budgetten gebruiken voor gebruik op korte termijn
  • Doe-het-zelf versus het inhuren van een professional

We hopen dat dit nuttig zal zijn bij het plannen van de volgende visuele marketingstrategie van uw merk. En natuurlijk kunt u altijd contact met ons opnemen met vragen of ideeën.

Authentieke foto's of geperfectioneerde producties

Als professionele fotograaf kunnen we beelden produceren die klaar zijn voor billboards, verpakkingen en ontwerpen. Wanneer dat hoogwaardige werk echter op sociale media wordt geplaatst, bestaat de kans dat u minder likes en shares krijgt dan uw laatste re-post. Wat hier gebeurt, is een gebrek aan authenticiteit en entertainment. Voor ontwerpers en creatievelingen kan het hoogwaardige werk onweerstaanbaar lijken. Maar voor de gemiddelde gebruiker van sociale media kan het lijken alsof u meer verkoopt dan helpt, en de kans op gebruikersbetrokkenheid zijn doel mist.

Wat zou je moeten doen?

We raden je aan om prioriteit te geven aan mooie, authentieke beelden voor je merk met als simpele doel iemand aan het lachen te maken. Hier is hoe te beginnen:

  1. Verzoen je met het feit dat berichten op sociale media maar zo lang duren.
  2. Probeer niet te gaan voor high-end precisie als het gaat om sociale media. Huur fotografen in met uw beoogde gebruik in gedachten.
  3. Kom naar shoots met losse ideeën, speel wat rond en sta open voor een evoluerend concept.

Aan het eind van de dag moet je natuurlijk de middelen gebruiken die je hebt. Dus als u uiteindelijk iets plaatst dat bedoeld is voor traditionele advertenties op sociale media, zet u dan schrap voor een middelmatige reactie. Dit brengt ons bij ons volgende onderwerp:

Productfotografie Gent-Commerciële fotografie-Ecommerce fotografie

Budgetten en realiteit

Het is een harde realiteit. Sociale berichten worden zelden meer dan één keer gebruikt. Het kan dus moeilijk zijn om een ​​groot deel van een budget uit te geven aan professionele fotografie. Het komt allemaal neer op verstandig gebruik van uw budget. Dit zijn onze beste tips:

  1. Huur een professional in voor ongeveer 1/3 van je posts. Deze balans kan goed werken bij het opbouwen van uw merk. Snoeien in gepolijste foto’s helpt u binnen het budget te blijven, terwijl u de professionaliteit behoudt die elk merk nodig heeft en de vraag naar authenticiteit honoreert.
  2. Huur een professional in voor alle afbeeldingen die bedoeld zijn voor advertenties. Hoogwaardige foto’s zijn geweldig voor conversiegerichte advertenties, waarbij de volgende stappen duidelijk en direct zijn. Dit werkt omdat advertenties niet bedoeld zijn om volgers op te bouwen; ze zijn bedoeld om volgers om te zetten in klanten.
  3. Huur een professional in om één foto te maken en laat deze vervolgens bewerken. Post 1 op 3 berichten gemaakt door een professional.
  4. Huur een professional in als je iets geanimeerd nodig hebt. Het animeren van gifs vergt enige vaardigheid en planning. Het is uw tijd en geld waard om het door een expert te laten doen.

Vraagt ​​u zich af wanneer we zeggen dat u geen professional hoeft in te huren? Lees verder:

DIY fotomogelijkheden versus de mogelijkheden van een fotostudio

De kans is groot dat je tegenwoordig een behoorlijk goede camera op zak hebt, dus het is moeilijk om het niet te laten om het zelf te doen. Er zijn talloze lessen online die je kunnen helpen om te begrijpen wat een goede foto maakt of breekt.

En onze mening is: go for it!

Weet dat het tijd is om de studio in te duiken als je iets unieks, goed gestut en goed verlicht nodig hebt, wat hoogstwaarschijnlijk buiten je mogelijkheden ligt. Je hebt bijvoorbeeld een telefoon, maar je hebt geen verlichting, achtergronden, rekwisieten, studioruimte en ervaring. Het is echt geweldig als je werkt met een studio die alle juiste ingrediënten heeft. De mogelijkheden zijn onbeperkt en we staan ​​voor u klaar wanneer u ons nodig heeft.

Studio fotografie Gent-Commerciële Fotografie Gent-Fotograaf Gent

Samenvatting van onze aanbevelingen

  • Probeer de voorkeur te geven aan het authentieke, maar gebruik professionele foto’s om de missie van uw merk precies te vertellen zoals u dat wilt.
  • Verspil uw budget niet aan professionele foto’s. Gebruik ongeveer 1/3 van de tijd professionele afbeeldingen.
  • Bewaar de professionele foto’s voor uw advertenties en conversiegerichte campagnes.   
  • Huur professionals in als het je te boven gaat, of voor die grote ideeën en visies die alleen een studio kan realiseren.

GET your quotation here.

Add comment: