5 stappen om de positie in de zoekresultaten van Google te verbeteren

SEO GENT-ZOEKRESULTATEN VERBETEREN-POSITIE IN GOOGLE VERBETEREN

Er is een oude grap in de SEO-industrie die luidt: “de beste plaats om een ​​lijk te verbergen is pagina twee van Google”. In onze digitale wereld is Google nu zo’n alomtegenwoordige go-to voor het vinden van elk soort product of dienst dat elk modern bedrijf moet kunnen rangschikken op specifieke, hoogwaardige termen om enige hoop op lange termijn te hebben succes. Als u verkeer met een hoge intentie wilt aantrekken en dit naar de juiste delen van uw website wilt leiden, dan bent u zeker niet de enige, en er is veel strategie- en implementatiewerk te doen voordat u de verheven hoogten van Google’s SERP’s bereikt . Als je van plan bent om je eerste stap te zetten in de uitdaging van autodidactische SEO, zijn hier 5 praktische stappen die je kunt nemen om hoger in de zoekresultaten van Google te komen.

positie google-seo gent-online marketing gent

Stap 1: Zoek potentiële zoekwoorden waarvoor u ondermaats presteert

De eerste stap in elke succesvolle SEO-campagne is het vinden van zoekwoorden die een duidelijke zoekintentie laten zien voor bedrijven zoals die van u, en waarvoor uw site niet zo hoog scoort als zou kunnen. Pixelsolutions, legt zoekwoordonderzoek uit als “de basis voor het vinden van kansen, het helpen creëren en verbeteren van de online aanwezigheid van uw merk.” Hoewel veel interne SEO’s voor beginnende bedrijven het vooruitzicht van het targeten van pagina één een beetje ontmoedigend kunnen vinden, is het van essentieel belang om niet in de val te lopen door zoekwoorden te targeten waarvoor uw huidige rankings te laag zijn, en onthoud dat het veel waardevoller is om te verhuizen de naald van een hogere positie in een bepaalde SERP dan een lagere. Hoewel de topposities van pagina één op Google zwaarbevochten zijn, wordt de gemiddelde CTR per positie aanzienlijk hoger naarmate u hoger in de SERP’s klimt. Simpel gezegd, één positie beklimmen vanaf een startpunt op pagina één kan een veel grotere toename in verkeer en betrokkenheid opleveren in vergelijking met vijf posities beklimmen vanaf een startpunt op pagina twee. Als u met niets begint, kan het kiezen van de juiste doelzoekwoorden veel gedetailleerd onderzoek, vallen en opstaan ​​vergen. Hoewel u misschien niet kunt rekenen op de zoekwoorden met het hoogste volume en de hoogste positie in uw branche, is het belangrijk om uzelf niet te kort te doen en uw kans op succes te beperken.

Stap 2: Zoom in op uw meest waardevolle zoekwoorden

Zodra u een idee heeft van uw slecht presterende zoekwoorden, is de volgende stap om uw gegevens verder te filteren en in te zoomen op de zoekwoorden die de meeste waarde voor uw bedrijf gaan genereren. In een ideale wereld zou u de zoekresultaten domineren voor elke zoekterm die verband houdt met uw branche, maar om uw middelen effectief te gebruiken, moet u uw inspanningen richten op de termen die u de beste kans op SEO geven. succes. Terwijl u bezig bent met het verfijnen van uw reeks zoekwoorden, zijn hier een paar zoekwoordcategorieën die u niet moet targeten:

  • Zoekwoorden die u geen verkeer opleveren: als uw site al scoort voor sommige termen in uw lijst, maar geen verkeer genereert voor die termen, dan is dit een duidelijk teken van lage zoekintentie. Het verbeteren van hun ranking verandert niets aan het feit dat Google-gebruikers niet krijgen wat ze willen uit uw zoekresultaten, dus verspil uw tijd niet.
  • Zoekwoorden met lage volumes: Het richten op laaghangend fruit is vaak verstandig en noodzakelijk voor kleinere bedrijven die hun organische rankings willen verbeteren, maar het is nog steeds belangrijk om rekening te houden met de waarde van rankingstijgingen in vergelijking met de tijd en energie die nodig is om ze te bereiken. Een relatief kleine stijging in de ranking op een toppagina kan uw verkeer verdubbelen, maar als u een zeer kleine stroom verkeer verdubbelt, zullen de resultaten nog steeds te verwaarlozen zijn.
  • Zoekwoorden die geen zoekintentie hebben: in SEO kunnen niet alle verkeersstijgingen als een overwinning worden beschouwd, en het heeft geen zin om verkeer naar uw site te trekken als dit niet bijdraagt ​​aan specifieke zakelijke doelen. Zorg ervoor dat u voor elk mogelijk zoekwoord dat u tegenkomt, bedenkt waarom iemand naar deze term zou zoeken, wat hun einddoel is en of uw site al dan niet aan hun doelen kan voldoen.

Stap 3: Bepaal waar uw site tekortschiet

Er zijn talloze redenen waarom uw concurrenten u overtreffen in verschillende SERP’s, en ze zitten meestal vast aan de meest besproken SEO-rangschikkingsfactoren: het aantal verwijzende domeinen, het aantal individuele backlinks, uw pagina-autoriteit en site Gezag. Een snelle SEO-audit kan vaak aan het licht brengen of u tekortschiet op een van deze belangrijke gebieden, maar het is belangrijk om een ​​andere factor niet uit het oog te verliezen die een enorme impact kan hebben op uw rankings: de intentie van de zoeker. De toonaangevende aanbieder van SEO-tools Moz definieert zoekintentie als “het primaire doel dat een gebruiker heeft bij het zoeken naar een zoekopdracht in een zoekmachine”, en zoals de meeste goede SEO-bedrijven zijn ze het erover eens dat het belang van deze rankingfactor niet kan worden overschat. Bij het starten van een SEO-campagne is het belangrijk om het door Google gestelde doel in gedachten te houden: het meest relevante resultaat weergeven voor een bepaalde zoekopdracht. Dit betekent dat als de inhoud van uw site niet overeenkomt met de zoekintentie achter doelzoekopdrachten, u massa’s verkeer zult verliezen aan concurrenten die het leven van Google gemakkelijker maken. Omdat het algoritme van Google zo gericht is op de zoekintentie, is een van de beste manieren om de intentie achter een bepaald zoekwoord te achterhalen, het simpelweg te doorzoeken in een incognitotabblad en de resultaten op de topposities te analyseren. Kijk naar de meest voorkomende producten of diensten, inhoudstypes en inhoudshoeken die de bovenste rangen van pagina 1 vormen, en dit zal u een goed idee geven van wat de mensen die naar uw zin zoeken eigenlijk hopen te vinden.

seo gent - digitale marketing gent - digitale stategie

Stap 4: verhelp de tekortkomingen van uw site

Nadat u de vorige stappen hebt gevolgd, zou u een goed idee moeten hebben waarom u wordt overtroffen voor uw doelzoekwoorden. Uw volgende stap is het uitvoeren van SEO-werk dat specifiek gericht is op het verhelpen van die tekortkomingen. Als uw site niet zoveel links of verwijzende domeinen heeft als zijn naaste concurrenten, dan is de oplossing om meer hoogwaardige links te maken die naar uw meest waardevolle pagina’s verwijzen. Er zijn veel manieren om dit te doen, maar een van de meest betrouwbare is het publiceren van waardevolle inhoud van hoge kwaliteit op de blog van uw site die vanzelfsprekend de interesse zal wekken van gezaghebbende verwijzende domeinen. Een goed onderhouden blog van goede kwaliteit helpt niet alleen om links op te bouwen, maar zorgt ook voor een langdurige bron van organisch verkeer dat op natuurlijke wijze uit uw doelgroep wordt getrokken. Als de autoriteit van specifieke pagina’s achterblijft bij de standaard van uw bredere site, dan kunnen linkbuilding-campagnes die gericht zijn op backlinks op paginaniveau en geïnformeerde interne links de beste manier zijn om die pagina’s de boost te geven die ze nodig hebben. Als uw domeinautoriteit achterblijft bij de standaard in uw niche, dan is de beste oplossing vaak om uw ambitie terug te draaien, minder uitdagende zoekwoorden te targeten en uw site-autoriteit langzaam op te bouwen tot een punt waarop deze kan concurreren met de andere resultaten.

Stap 5: Hou uw vooruitgang bij

Zoals alles in marketing, moet u de resultaten van uw SEO-inspanningen kunnen volgen om de resultaten te maximaliseren. Met elke goede SEO-tool kunt u lijsten met zoekwoorden opstellen om bij te houden, zodat u in één oogopslag kunt zien hoeveel uw SEO-werk de naald beweegt, en u waarschuwen voor plotselinge dalingen of pieken die u mogelijk moet aanpakken . Het verbeteren van uw rankings voor hoogwaardige zoektermen is de naam van het spel in SEO, maar om een ​​echt waardevol beeld te krijgen van hoe uw site presteert, moet u daar niet stoppen. Het monitoren van uw organische verkeer zal u laten zien hoe overvloedig en relevant de klikken van uw nieuw verbeterde rankings zijn. Door dit te meten aan de hand van de gemiddelde CTR per positie, kunt u uw SEO afmeten aan gevestigde trends en eventuele problemen identificeren in de manier waarop uw resultaten worden weergegeven die uw potentieel mogelijk beperken. Door conversieratio’s van organisch verkeer bij te houden, krijgt u een nog gedetailleerder beeld van hoe relevant uw inhoud is voor de zoekintentie, waardoor u beter begrijpt waar mensen precies naar zoeken wanneer ze uw doeltermen in Google invoeren. Hoewel SEO technisch gezien een organische marketingtactiek is, zal het van de meeste bedrijven een investering vergen in de vorm van uitbestede linkbuilding, het schrijven van inhoud, enzovoort. Wijs een geldwaarde toe aan elke conversie die u bijhoudt, of het nu gaat om een ​​uitwisseling van geld of niet, en dit stelt u in staat om een ​​ROI-waarde toe te wijzen aan al uw SEO-overwinningen, en een pad uit te stippelen om uw SEO kostenefficiënter te maken.

Analyseer en herhaal

Nu u weet hoe u uw site kunt laten stijgen in de zoekresultaten van Google, kunt u het proces herhalen voor elke pagina en elk zoekwoord dat potentiële waarde heeft voor uw site. SEO is een complexe en genuanceerde marketingtactiek, waarbij elke site en branche een andere aanpak vereist voor de beste resultaten. Als u echter deze kernstappen volgt, kunt u binnenkort veel van de SEO-problemen diagnosticeren waarmee talloze veelbelovende sites worden geconfronteerd, en werken aan een sterker, gezonder organisch profiel voor uw bedrijf. GET your quotation here.

Add comment: